Сакральні зображення: сутнісні характеристики для загальноосвітнього використання
Анотація
Розкрито мінімальні умови визначення об’єкта як зразка сакрального образотворчого 
мистецтва, а також виокремлено деякі аспекти специфіки сприйняття таких творів, що є 
основою для певних обмежень, врахування яких підвищує ефективність використання 
зазначених зображень у загальноосвітньому процесі.
Визначено відмінності між сакральним мистецтвом та мистецтвом на релігійну 
тематику. Обґрунтована думка, що в мистецтві релігійної тематики переважає, перш за 
все, естетичне сприйняття, тоді як сакральне постає у трьох аспектах: онтологічному, 
аксіологічному та феноменологічно-психологічному. Автор визначає релігійне (сакраль-
не) образотворче мистецтво як деякий образ поза-образного досвіду, що легітимізується 
офіційними представниками відповідної релігійної течії. Узагальнено досвід викорис-
тання сакральних творів у педагогіці.
Ключові слова: сакральне, мистецтво, релігія, загальна освіта, визначення, мистецтво 
релігійної тематики